26.12.2014

המדריך לקניית רכב יד שנייה

יש היצע גדול של רכבים משומשים אותם ניתן לרכוש במחיר משתלם. האפשרויות העיקריות הן רכישת רכב דרך אדם פרטי, רכישה במגרשי מכירה של חברות ליסינג או טרייד אין דרך סוחרים. התשובה לשאלה היכן כדאי לבצע את העסקה אינה חד משמעית. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ להתחיל בהגדרת צרכים ומטרות. חשוב לסקור את האפשרויות השונות לרכישת רכב משומש, להתייעץ עם בני המשפחה ולהיעזר בניסיון העבר כדי לחסוך בהוצאות. מי שמחפש רכב משפחתי או פרטי יכול להיעזר במודעה באתרי אינטרנט או בעיתונים, להתייעץ עם נציגי חברת ליסינג ולברר על מבצעים של סוחרי רכב.
רכב יד 2

השוני בין מקורות רכישה של רכב משומש משפיע גם על אופי ההוצאה הכספית. רכישה מיד פרטית מחייבת שימוש במזומנים, בעוד במגרשי טרייד אין וחברות ליסינג מוכנים להעמיד לרשות הלקוח שירותי מימון. במקום מסודר אפשר גם לקבל אחריות על רכב שלא ניתן להשיג ברכישה דרך אדם פרטי. שיקולים אלו הם חלק בלתי נפרד מתהליך הקנייה של רכב יד שנייה ויש להם משמעות בטווח הקצר והארוך.

בדיקת המכונית באופן עצמאי

אחרי שמחליטים איזה רכב לרכוש ודרך מי לבצע את העסקה, יש לעבור לשלב של בדיקת המכונית. שיחה עם הבעלים יכולה לחשוף פרטים על העבר של הרכב, המעורבות בתאונות והעסקאות הקודמות. עם זאת, הפרטים הניתנים על ידי בעל הרכב אינם מספיקים ותמיד כדאי להשתמש במספר הרישוי על מנת לבצע בירור נוסף מול הרשויות. יש לדרוש מהמוכר את נתוני הרכב לרבות מספר המנוע ומספר השלדה ולוודא שהם תואמים למה שמופיע על גבי הרישיון. במקרה של ספקות עדיף לוותר על העסקה ולמנוע מראש את עוגמת הנפש הצפויה.

בדיקה ראשונית של הרכב יכולה להתבצע באופן עצמאי. בבדיקה זו מתמקדים בצד החזותי של הרכב, בפגיעות, בשריטות או בסימנים המעלים חשד לתאונות מוסתרות. אפשר לבקש מבעל הרכב לראות את היסטוריית הטיפולים במוסך כדי לנסות לגלות זיופי קילומטראז'ים. את הבדיקה יש לבצע בשעות היום ותוך העמדת המכונית באור השמש. קרני שמש מסייעים בזיהוי תיקוני פח וצבע, פטריות חלודה באיזור מרזבי המים בצידי הגג וסביב גומיות השמשות וגם שחיקה על גבי מכסה המנוע ותא המטען.

מכון בדיקה והעברת בעלות

אחד השלבים המשמעותיים של רכישת רכב משומש הוא בדיקה במכון מורשה. רצוי להעדיף מכון בדיקה מרוחק ממקום המגורים או הפעילות של המוכר, לערוך שיחת סיכום עם הבוחן כדי להבהיר את מצבו של הרכב ולדרוש רישום מלא של הממצאים. לא כל בעיה ברכב מצדיקה ויתור על עסקה, אלא אם מדובר על תאונות קשות.
לאחר סיכום העסקה ניתן לבצע העברת בעלות. יש ללכת עם המוכר למשרד הרישוי או לסניף הדואר, לרכוש ביטוח ולצאת לדרך חדשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה