18.7.2013

האם למכור את הרכב הישן או לשלוח לפירוק?

רכב ישן לפירוק או מכירה?
אם הרכב שלכם כבר ראה ימים יפים יותר, והשנתון שלו כבר נדמה כמו משהו מהעבר הרחוק, עולה השאלה מה לעשות איתו. האם למכור או לשלוח לפירוק, או אולי לשמור כרכב אספנות?

רוב הרכבים לא יקבלו ערך מיוחד כרכבי אספנות, ואם אין לכם את אחד מהרכבים הקלאסיים באמת, עדיף לא לשקול אופציה זו כלל. רכב ישן הוא לרוב טרחה, הן ברמת הנהיגה הפחות נוחה, והן ברמת התחזוקה השוטפת. מתיקונים רבים וטיפולים חוזרים ונשנים, ועד לצריכה גבוהה של דלק ושחיקה של המנוע, מחיר אחזקתו של רכב ישן גבוהה יותר מרכישה של אחד חדש, בייחוד לאורך זמן.



למכור או לא למכור?

כל מה שנותר הוא להחליט, האם אתם מוכרים או מפרקים. והתשובות נמצאות כאן במאמר. למכירה מספר חסרונות ומספר יתרונות, תחליטו בעצמכם. רכבים למכירה יש הרבה, והשוק מוצף בהם. למכור רכב ישן עלולה לעיתים להיות משימה מסובכת ולא משתלמת. אם הוא ישן מאוד, יכול להיות שתקבלו הצעות נמוכות במיוחד מאנשים שרוצים לפרק. ואם כך הדבר, אולי עדיף כבר לשלוח לפירוק? התעסקות עם תהליכי המכירה, המודעות, המו"מ, ייפיוף הרכב שייראה לעניין, כל אלו גובים זמן ואנרגיה. תחליטו האם זה באמת משתלם בשבילכם. מדובר בשאלה של זמן ותועלת, כמה מושקע לעומת כמה מתקבל. בידקו את השוק ואת ערך הרכב שלכם, והבינו בינכם לבין עצמכם האם משתלם לכם לעשות את מהלך המכירה.

מתי כן מוכרים רכב לפירוק?

כשהרכב שלכם יושב בחניה כבר תקופה ארוכה, ומסרב להתניע, יש סיכוי שעדיף כבר לפרקו. אם הוא ישן, וגם ככה עבר לא מעט, לעיתים קרובות הגרר, הבדיקה והתיקון כולל החלפים יעלו כל-כך הרבה, שבשוק הרכבים הישראלי זה פשוט לא משתלם. במקרים אלו, שאינם נפוצים כל-כך, שווה להוציא מהרכב מה שאפשר, ולקוות לקבל מחיר טוב. מעבר לכך, כל עוד הרכב נוסע ואתם רואים שיש לו שוק, שווה לבדוק אפשרויות מכירה.

רכבים עמוסי לשלשת, שיושבים ללא אוויר בצמיגים, או אפילו ללא גלגלים לאורך שנים. רכבים שמכוסים במדבקות של אנשים המבקשים לרכוש אותם לפירוק, עד כדי כך שלא רואים את פנים הרכב. רכבים מלוכלכים כל-כך עד כי לא ניתן לזהות את סוגם, ועלולים להיות מטרד לציבור ואף לגרור דוח"ות. כל אלו כדאי למכור לפירוק. מעבר לכך - שווה לשקול מכירה של הרכב, ובכל זאת להרוויח כמה שקלים יותר.

רכב ישן לפירוק

מי קונה רכבים במצב כזה לשימוש?

הרבה אנשים לא יכולים להרשות לעצמם רכבים חדשים או יד שניה כמעט חדש. ישנו שוק שלם של מכוניות זולות במיוחד, לאנשים שרוצים רכב ולא מוכני להוציא עשרות אלפי שקלים. לעיתים קרובות, אם אתם עומדים מול השיקול של מכירה או פירוק, יכול מאוד להיות שהרכב שלכם מתאים בדיוק לשוק זה. שני יתרונות קיימים במקרה זה. הראשון הוא ההכנסה הצפויה, שהיא לא גבוהה מאוד, אך בכל זאת קיימת. היתרון השני הוא העובדה כי אתם תורמים לשוק זה, ומביאים לתוכו סחורה חדשה, ואותם האנשים שבכל זאת נהנים מרכבים מסוג זה יוכלו ליהנות ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה