9.6.2013

כל הדרכים להיפטר מרכב ישן?

פירוק רכבים אוטו טריידר
כל מי שניסה בעבר למכור את רכבו הישן, יודע שמדובר במשימה שעשויה להיות מייגעת למדי, אך כאשר רוצים לקבל סכום כסף למטרות אחרות כגון קניית רכב חדש, אין הרבה ברירות וזו משימה שחייבים לבצע.


  1. מכירת הרכב הישן  באופן עצמאי – מכירת הרכב הישן יכולה להיעשות בדרכים רבות : החל מהשיטה הפרימיטיבית של העמדת הרכב בנקודה אסטרטגית והצבת שלט "מוכרים אותי" עם מספר טלפון, ועד לפרסום מודעות באתרי אינטרנט כגון יד 2. העניין הוא שככל שעובר הזמן, כך הרכב למעשה מתיישן וערכו יורד (חשוב גם להיות מעודכנים במחירונים כגון מחירון לוי יצחק או מחירון יד 2). לכן זהו פיתרון שמתאים בעיקר למכוניות שגילן לא מאוד ישן (5-10 שנים) ולא למכוניות שכבר עברו את גיל הבר מצווה... (13 שנים ומעלה)

  2. טרייד אין ומכירה למגרשים – בשוק ישנן חברות רבות אשר מבצעות טרייד אין. למרות שזו האפשרות הכי מהירה (וזמן כאמור שווה כסף), יש לה חיסרון אחד עיקרי והוא שהרכב שאתם מקבלים הוא בדרך כלל רכב מליסינג שאינו תמיד במצב הטוב ביותר. מעבר לכך, בחברות הטרייד אין, יש לכם פחות כוח מיקוח מאשר בשוק הפרטי. במילים אחרות, הרכב שלכם יימכר במחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון שלו, והרכב שתקבלו יהיה במקרים רבים יקר יותר מאשר מחיר המחירון שלו.

    באופן דומה, מכירת הרכב למגרש מכוניות גם היא מהירה יחסית, אבל התמורה שמקבלים עבור הרכב היא נמוכה יחסית מכיוון שגם הסוחר רוצה להרוויח.

  3. להשאיר את הרכב ברחוב... אמנם, כאשר מתייחסים אל המילה "להיפטר" פשוטה כמשמעה, זו אולי השיטה הפשוטה ביותר, אך לפי החוק אסור להשאיר מכוניות במצב גרוטאה ברחוב, שלא לדבר על כך שמדובר במפגע אקולוגי וסביבתי חמור.

  4. פירוק או גריטה של רכב ישן – אם הרכב שלכם כבר מבקר יותר מדי פעמיים במוסך ועלויות האחזקה שלו פשוט כבר לא משתלמות יותר, ייתכן שתאלצו לגרוט אותו אצל חברת גריטה (פירוק) לפי החוק, אתם חייבים בכל אופן לבטל את רישיון הרכב ולאחר מכן להפנות אותו לחברת פירוק רכב. החברה תפרק את הרכב לחלקים ולאחר מכן תיתן לכם סכום כסף מסוים עבורם. נכון, סביר להניח שלא תהפכו למיליונרים, אבל לפחות תקבלו משהו תמורת החלקים שלו, וזה כמובן עדיף מכלום. יש גם כאלו שגורסים שעדיף למכור כל כחלק בנפרד, אבל כל עוד אין לכם עודף זמן פנוי, לא היינו ממליצים על שיטה זו...

יתרון נוסף של תהליך הגריטה שהוא נוח ומהיר. לאחר שתבטלו את רישיונו של הרכב ותבצעו העברת בעלות לחברת הפירוק (על מנת שזו תוכל למכור את החלקים כחוק), תוכלו להביא אותו למגרש ולקבל את הכסף, או לבקש שיגררו אתכם עבורו במידה והוא כבר לא במצב שמאפשר לנסוע איתו בבטיחות.

רכב ישן לפירוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה