28.11.2014

למה חשוב לעשות טיפול 10,000

טיפול לרכב שטח
אנשים רבים מתלבטים למה חשוב כל כך לעשות טיפול עשרת אלפים לרכב הפרטי או רכב השטח שלהם. הם תוהים מדוע דווקא לאחר כמות זו של קילומטרים נדרש הטיפול והאם קיימות אפשרויות אחרות. מאמר זה יפרט אודות טיפול זה.

טיפול 10,000

אנשים רבים הפסיקו להתייחס לכינוי טיפול עשרת אלפים ומעדיפים לומר 'טיפול תקופתי'. הסיבה לכך פשוטה, לא כולם מבצעים את הטיפול התקופתי לרכב שלהם לאחר עשרת אלפים קילומטרים, גם אם הם אמורים לעשות זאת. אחד מהדברים החשובים ביותר לכל רכב שטח או פרטי, הוא התחזוקה שלו ואחד הדברים החשובים ביותר בתחזוקה הכוללת של הרכב, הוא הטיפול התקופתי שנעשה בזמן, כלומר לאחר שהרכב עובר עשרת אלפים קילומטרים. המטרה העיקרית של טיפול זה היא לוודא שהרכב תקין לנסיעה ואינו מסכן את הנהג והנוסעים בו. בטיפול זה ייבדקו כל הפרמטרים ויוחלפו כל החלקים בעלי הבלאי המהיר. טיפול זה ישפר בצורה ניכרת את כל הקשור אל תפקוד הרכב על כבישים עירוניים ובמקרה של רכבי שטח בשטחים לא סלולים.

מה הטיפול כולל?

לאחר עשרת אלפים קילומטרז' הרכב ייבדק בצורה יסודית ותבוצע בו החלפה של הפילטרים שאחראים על יציאה וכניסת האוויר לרכב, יוחלפו הפילטרים של השמן, שמן המנוע, (ברכבים בהם יש מנוע בנזין ידאגו להחליף את כל הפלאגים במנועים אלו), יחליפו את המסננים של המזגן ואת אלו של הדלק. יש פעמים בהם יוחלפו גם המצתים. חובה לבדוק את הבלמים בכל טיפול של הרכב, וכן את מערכת הקירור ברכב, המצבר, הנורות של הרכב ולהחליף או לתקן כל חלק שלא עומד בתקן של היצרן ועלול להעמיד בסיכון את הנהג, הנוסעים ברכב ואנשים שנמצאים בסביבת הנהג. יש לבקש מהמוסכניק להחליף גם מים למערכת שאחראית על קירור הרכב וחלקיו השונים ואת נוזל הבלמים.

כל 10,000 קילומטרים

אם לצורך העניין אתם מחזיקים בג'יפ, בין אם זה ג'יפ  Compassחדש או יד שנייה ואינכם יודעים האם כל הקשור אל טיפולי עשרת אלפים תקפים גם עבור רכבכם, תוכלו לברר עם יצרנית הרכב או כל מוסך מורשה של היצרנית. היצרנית היא זו שמחליטה מתי חשוב לבצע טיפול תקופתי, האם טיפול עשרת אלפים חל לגבי ג'יפ חדש ואילו טיפולים יש לבצע ומתי. אם אינכם מעוניינים לברר במוסך מורשה כי אינכם מאמינים בתשובה, תוכלו לברר זאת דרך אתר האינטרנט של היצרן, (בדרך כלל רשום גם בספר הרכב) או שאתם יכולים להתקשר למוקד הטלפוני של יצרן הרכב על מנת לברר נתון זה.

לסיכום, כל רכב חייב בטיפול תקופתי ולכן חשוב לבצע טיפול מדי עשרת אלפים קילומטרים, במיוחד אם מדובר על רכב שטח שעובר הרבה טלטלות בתנאי שטח לא פשוטים. טיפול זה יבטיח לכם שהרכב יעמוד לרשותכם לאורך זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה