23.9.2014

צמצום סיכון הפגיעה ברכב

מדינת ישראל מחייבת על פי חוק שבעליו של רכב יבטח את רכבו בביטוח חובה וזאת על מנת להבטיח שבמקרה בו הרכב מעורב בתאונת דרכים, הנוסעים והנהג יקבלו את הטיפול הרפואי הדרוש כתוצאה מהפציעה על ידי תביעה של חברת הביטוח המבטחת. אך מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הנזק של פגיעה ברכב? הכל במאמר זה.

ביטוחי הרכב בישראל

בישראל קיימים שלושה ביטוח רכב. שניים מהם בגדר רשות ואילו אחד הוא חובה.

  • ביטוח חובה- כאן אין לכם הרבה אפשרויות שכן אתם חייבים בביטוח זה על פי חוק. נהג שייתפס נוהג ללא ביטוח חובה יואשם בעבירה פלילית. במצב בו אדם החליט לא לבטח את הרכב והוא נקלע לתאונת דרכים, אין שום גוף שיבטיח לו או לנוסעים פיצוי עבור הפגיעות הפיזיות והנפשיות בהם, נוסעי רכב אחר או הולך רגל. מחירו של ביטוח לרכב נקבע בהתאם לגיל הנהג, להיסטוריה התחבורתית שלו ולמצבו הבריאותי.
  • ביטוח מקיף- ביטוח זה הוא אמנם בגדר רשות, אך העובדה שרוב האנשים מחליטים לרכוש אותו לרכבם מבהיר עד כמה הוא חשוב. אם אתם מעוניינים לצמצם סיכון לפגיעה ברכב והוצאות מיותר מכיסכם, בוודאי תשמחו לשמוע שביטוח מקיף, כשמו הוא, מקיף את כל הבעיות. משום שיש כל כך הרבה אפשרות, חשוב לדעת שהביטוח המקיף מגיע כפוליסה בסיסית ועליה מתחילים להוסיף כל שלל כיסויים שמתאימים לבעלי הרכב. בשורה התחתונה ביטוח מקיף מכסה נזקים שיכולים לקרות לרכב שלכם בעקבות שריפה, שבר שמשות, מצב של טוטאל לוס, גניבה ועוד.
  • ביטוח צד ג'- כאן מדובר על ביטוח שמכסה את כל הקשור אל הרכב שלכם והנזקים שנגרמו לצד שלישי. אם אתם מעוניינים להגן/לצמצם סיכוני פגיעה ברכב אחר, בוודאי תהיו מעוניינים לרכוש ביטוח צד שלישי. ביטוח רכב זה שגם כן מוגדר כרשות מכסה על כל נזק (שרשום בפוליסה) כתוצאה מתאונת דרכים או מפגיעה של רכב אחר. אם אינכם מעוניינים "לפשוט רגל" בכדי לכסות את הנזקים שאירעו בתאונה, בוודאי תשמחו לשמוע שביטוח צד שלישי יאפשר לכם ליהנות ממגוון שירותים של חברת הביטוח, כמו גם שירות תיקונים. 


ביטוחי רכב- חשוב לדעת

ביטוח לרכב הוא ביטוח שכל אחד רוכש לרכבו. השאלה היא האם הוא רוכש בנוסף אל ביטוח החובה גם ביטוחים מקיפים וכאלו שמעניקים לבעל הרכב כיסוי צד שלישי וזאת על מנת להיות בטוח שהרכב יטופל כראוי ושכל הפיצויים המגיעים לו ולצד שלישי לא יצא מכיסו, אלא יכוסה על ידי חברת הביטוח. בנוסף, טרם חותמים על חוזה הפוליסה יש לוודא שהדברים שסוכמו בעל פה רשומים בפוליסה, מה שלא רשום, לא תקף!  בנוסף, חשוב לדעת שאם גרמתם לתאונה במכוון, גנבתם את הרכב, אין לכם רישיון, ביצעתם עבירה פלילית באמצעות הרכב או השתמשתם ברכב לא למטרת הייעוד המקורי שלו, לא תהיו זכאים לפיצוי כלשהו במקרה של תאונה או פגיעה ברכב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה