23.7.2014

ליסינג, קנייה או השכרה

רבים מתלבטים מהו הצעד הנכון כאשר מגיע השלב בו הם מעוניינים למכור את הרכב הישן ולבחור ברכב חדש. ההתלבטות נעה בין מספר אפשרויות, ליסינג, קנייה או השכרת רכב. 


ליסינג- על מה מדובר?

בעשור האחרון אנו שומעים רבות על ליסינג. אם בהתחלה דובר על חברות שמציעות לעובדים שלהם רכב מחברת ליסינג, כיום מדובר גם על המסלול הפרטי בו מציעים לצרכן הפרטי רכב מטעם חברת הליסינג למספר שנים בתנאי תשלום נוחים מאוד. לאחר מספר שנים, הלקוח יכול להגיע להחלטה שהוא מעוניין לקנות את הרכב ולשלם את הפרש המחיר שנותר או להחליף את הרכב הקיים בחדש  (עסקת ליסינג חדשה). ניתן להתייחס אל עסקת ליסינג כהשכרה לטווח ארוך עם אפשרות של קניית הרכב בסוף התהליך. היתרונות של ליסינג לרכב רבים. ליסינג מאפשר לכל אחד ליהנות מאותו רכב בו הוא מעוניין בלי לקחת הלוואות גדולות מהבנק וזאת בניגוד לקנייה ישירה שמצריכה תשלום של כל הסכום בבת אחת וזאת על ידי תוכנית מימון חכמה שמתאימה ללקוח.

קניית רכב – תשלום חד פעמי

קניית רכב היא הדרך הקלאסית לזכות באותו רכב בו מעוניינים. כאן, מחליטים אם מעוניינים ברכב יד ראשונה או שנייה ובהתאם מגיעים אל סוכנות רכבים או קונים את הרכב מאדם שפרסם את ההודעה שלו באחד מלוחות המודעות האינטרנטיות. קניית רכב וזאת לעומת ליסינג או השכרת רכב, מצריכה לעיתים הלוואה מהבנק או מחברה חוץ בנקאית וזאת משום שמדובר על מכירה ישירה ותשלום מלא עבור הרכב. דבר זה מוביל את הקונה פעמים רבות למצב בו הוא זקוק לחסדי הבנק או מתחייב לריביות גבוהות של הלוואות חוץ בנקאיות, דבר שמשפיע וישפיע על כל ההתנהלות היומיומית של חייו וחיי משפחתו. בנוסף, יש לקחת בחשבון שקנייה ישירה תמיד תכלול גם מימוש בבוא הזמן, שני צעדים שדורשים זמן חיפוש, בדיקות של הרכב, פרסום ופעולות רבות שצורכות זמן ואנרגיה מצד הקונה והמוכר.

השכרת רכב – כל היתרונות

השכרת רכב מתאימה לאנשים שאינם משתמשים ברכב באופן קבוע, אנשים שזקוקים לרכב רק בחודשים מסוימים של השנה, תיירים, חברות ואנשים שזקוקים לרכב רק למטרות ספציפיות.  היתרונות של השכרת רכבים באים לידי ביטוי בדברים הבאים:
  • היצע גדול- יש היצע גדול של רכבים וכל אחד יכול לבחור את אותו רכב שישרת אותו בצורה האופטימאלית.
  • התאמה לתקציב- ניתן להתאים רכב לתקציב חודשי עליו החליט הלקוח.
  • זמינות- הזמינות של הרכבים מיידית ובדרך כלל האספקה של הרכב יכולה להיות באותו יום או ביום העסקים הבא.
  • זמנים- ניתן לשכור רכב לכל תקופה, אם מדובר על בסיס שעתי, יומי, שבועי או חודשי.
  • תחזוקה וביטוחים- לא צריך לדאוג לכל הקשור אל התחזוקה והביטוחים של הרכב, שכן חברת ההשכרה היא זו שתדאג לספק ללקוחותיה רכבים במצב הטוב ביותר מבחינת תחזוקה. 

לפני קניית הרכב רוצים למכור את הרכב הישן שלכם? קאר ביי קונים רכבים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה