22.6.2014

חיסכון בהוצאות הרכב- האפשרויות העומדות בפניכם

היום כולם מחפשים כיצד לחסוך, ואחת ההוצאות הגדולות ביותר היא ללא ספק הרכב שלכם. אין צל של ספק כי הרכב הכרחי בימינו, וכשאין נגישות לרכב פרטי, בייחוד אחרי שמתרגלים לאיכות החיים שהוא מוסיף, אנו מוצאים את עצמנו מול הוצאות אחרות של תחבורה.
הרכב דורש מאיתנו ונותן לנו, והיכולת שלנו למצוא את האיזון הנכון המתאים לנו ביותר היא הכרחית. ישנן אפשרויות מגוונות בחיסכון בהוצאות הרכב, ודרכים שונות לגשת לנושא. כל אחד יאמץ לעצמו את דרכו, שכן אפשר להגיע רחוק מאוד עם המטרה, בהתאם לרצון ולגמישות.
לעיתים ההבדלים בין המחירים והמהלכים נראים קטנים מכדי להיות בעלי משמעות כלכלית אמיתית. האמת היא שכדי לחסוך בהוצאות יש להתייחס לרכב כמו עסק, ולראות כיצד חוסכים בצורה רוחבית, קצת בכל תחום, כדי להגיע לתוצאה כללית חיובית.

האפשרויות הנפוצות:
1.בחירה בתחנת הדלק הנכונה – הגמישות במחירי הדלק אינה גבוהה במיוחד, אך המנעד הזה של כמה אגורות, ולעיתים כמה וכמה אגורות, מאפשר לנו לאורך זמן לחסוך לא מעט. הדבר נכון שבעתיים כאשר אנו זוכרים כי מדובר בצעד אחד ברפורמה רחבה שתוביל לתוצאה מצטברת. תחנות סונול שונות, לדוגמא, מציעות מחירים שונים של דלק, ומומלץ לבדוק לפני שבוחרים תחנה. בדקו, השוו מחירים, היו ערניים, וחסכו.
2.נהיגה לחיסכון בדלק – ישנם טיפים רבים תחת סעיף זה, ואנו נחלוק חלק מהם:
א. חלונות סגורים ומזגן – עדיפים בקיץ על חלונות פתוחים, בעיקר כשמדובר בנסיעה בין עירונית. כאשר החלון פתוח, ישנה התנגדות רבה לתנועת הרכב עקב זרם אוויר חזק וקבוע שנכנס לתוכו. במקרה זה יש עלייה, קטנה אך מצטברת, בשימוש בדלק לצורך תאוצה.
ב. הכירו את הרכב – הקשיבו לרעש המנוע שלו, וזהו את מחוג הסל"ד. כל רכב נוסע בצורה אופטימאלית כשאתם מגיעים לסל"ד מסוים. הכירו, זהו, ושמרו על נסיעה בדרך זו.
ג. הימנעו מהאצה מיותרת – הנהיגה הישראלית מאופיינת בהאצה לקראת רמזור אדום והאטה מהירה. כל קפיצה שכזו במהירות עולה לכם בהרבה דלק, במקרה מיותר לחלוטין. אם הרמזור מתחלף מולכם, אל תאיצו, כך גם תשמרו על הדלק, וגם על הבטיחות.

חיסכון בהוצאות לגמישים במיוחד

גל המחאה שחלף בישראל העיר הרבה אנשים ליצור קבוצות שונות – קבוצות רכישה שיתופיות, התאגדויות מסוגים שונים, קואופרטיבים וכיו"ב. ברוח זו, וברוח הקיבוץ, ניתן לחסוך בהוצאות הרכב על-ידי שימוש ברכב משותף, או שימוש משותף ברכב שלך. 

מדובר במהלך המצריך תכנון, אך מאפשר חיסכון משמעותי במיוחד, גם בהוצאות השוטפות, גם בביטוח, וגם בתיקונים, ומגיע עם מתנות נוספות. סוג הקשר הנרקם בין אנשים החולקים רכב, שהוא חלל פרטי ואינטימי יחסית, הוא כזה שיכול להוביל ליצירת עוד שותפויות, מה שיוביל לחיים חסכוניים עוד יותר, ואף עלייה באיכות החיים הכללית.
ואם הרכב שלך גם ישן וגם לא חסכוני חברה הפתרון הממולץ הוא מכירת הרכב לפירוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה