28.5.2014

כל הדרכים להיפטר מרכבכם הישן

אתם מתבוננים על הרכב שלכם, ונמלאים בפרץ של נוסטלגיה. אין ספק שהוא שירת אתכם נאמנה שנים. אבל עכשיו הגיע הרגע להתקדם הלאה, ולומר שלום (ותודה) לרכב המיושן, שכבר רחוק מלמלא את רצונותיכם. לא בטוח שאתם נותנים על כך את הדעת בנקודה הזו, אבל יש לא מעט דרכים באמצעותן תוכלו להיפרד מהרכב בצורה מכובדת, ואפילו לקבל על כך סכומים נאים במיוחד. אז מהן האפשרויות המקובלות בישראל כיום? ומהם היתרונות של כל אחת מהן?

רכב ישן למכירה

טרייד אין

עסקאות טרייד אין הפכו לנפוצות במיוחד בתחום הרכב, ומסיבות ברורות: זוהי דרך יעילה במיוחד להחליף רכב ישן בחדש. הבסיס לעסקאות מהסוג הזה פשוט, ומבוסס על מסירת הרכב הישן לחברת הטרייד אין, וקבלת סכומי כסף עליו בהתאם לשוויו הנוכחי – סכומי כסף אשר ישמשו לרכישת הרכב החדש, גם כן מאותה חברה. במידה לא מבוטלת, עסקת טרייד אין לא רק מוצאת שימוש של ממש לרכב הישן, אלא גם הופכת את חלום רכישת הרכב החדש, שכרוכה מטבע הדברים בסכומי עתק, לנגיש הרבה יותר.

יתרון חשוב אחר של עסקאות הליסינג נוגע לכך שהן מונעות מאמצים רבים עבור הנהג, שממילא עשוי לבחור למכור את הרכב הישן שלו (כפי שנראה בהמשך). טרייד אין מקצר את התהליך, וחוסך חודשים ארוכים של נסיונות למכור את הרכב, נסיונות שלא בהכרח צולחים.

מכירה

האפשרות האחרת להפיק רווחים מהרכב הישן היא, פשוטו כמשמעו, מכירה שלו לאדם אחר. נקודת המוצא היא שגם אם לנהג הנוכחי כבר אין צורך ברכב, ייתכן שיש לא מעט נהגים אחרים שדווקא יוכלו לעשות בו שימוש נאה. אפשר לפרסם את הרכב באחד מלוחות היד שנייה הפזורים ברחבי האינטרנט, כשגם מקומה של העיתונות המודפסת לא נפקד, מהבחינה הזו. מודעות על גבי הרכב היא אופציה מסורתית, שתקפה גם כיום.

אחד האתגרים העיקריים בעת מכירת רכב ישן היא להגדיר את ערכו, שכמובן – נוטה להיות נמוך פי כמה מאשר העלות ההתחלתית של הרכב. אפשר להיעזר בשמאים מוסמכים לקביעת ערכו של הרכב, אך גם "לחשב" את השווי שלו על פי ירידת הערך, כשמשתנים דוגמת מספר השנים שהרכב על הכביש, מספר הידייים שהוא עבר, מספר הקילומטרים שהוא גמע וטיפולים מכניים שעבר נכנסים לתוך המשוואה.

מכירה לפירוק

באם המדובר ברכב ישן, ייתכן כי לא יהיה לו ביקוש בקרב נהגי ישראל. יחד עם זאת, גורמים המתמחים בתחום של פירוק כלי רכב יוכלו בוודאי לעשות בו שימוש. הם ירכשו מהנהג את כלי הרכב, במטרה לפרק ממנו את החלפים הראויים לפירוק, לתקן את מה שדרוש תיקון ולהציע אותם, בסופו של יום, למכירה: בין אם לאנשים פרטיים ובין אם למוסכים.
אופציה זו יעילה במיוחד עבור כלי רכב אשר ישנים במיוחד, ומאפשרת לקבל סכומים נאים, שמגיעים לעיתים גם לעשרות אלפי שקלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה