28.3.2014

מה עושים עם כלי הרכב החוזרים לחברות?

המאמר הבא מיועד לאנשים שרוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של חברות הרכב השונות. קיימת שרשרת בשוק הרכבים שפועלת כדלקמן: יבואני הרכב מייבאים את הרכבים לארץ ומוכרים אותם בכמה אפיקים. כמובן שמתבצעת מכירה ישירה ללקוחות פרטיים, אבל זה רק חלק אחד מהמכירות של יבואני הרכב. האפיק השני בו היבואניות מוכרות זהו אפיק חברות השכרת רכב. חברות השכרת הרכב מציעות ללקוחותיהן כמה אפשרויות. רכישה של הרכב דרך חברת ההשכרה, השכרה של הרכב לטווח קצר או שירותי ליסינג שמאפשרים ללקוח לעשות שימוש ברכב למשך פרק זמן של כמה שנים בסיומן הוא יכול להחזיר את הרכב לחברה או לרכוש את הבעלות עליו תמורת תשלום ההפרש.

רכישה של רכב מחברות השכרה

למי שמעוניין לרכוש רכב בחברת ליסינג יוכל לבחור בכמה אפשרויות. האחת היא באמצעות טרייד אין, במידה ומדובר על אדם שמעוניין להחליף את הרכב הישן שלו. טרייד אין הוא שירות החלפה במסגרתו חברת הליסינג קונה מהמוכר את הרכב שלו, תמורת קנייה של רכב מהחברה, כך למעשה חוסך לעצמו המוכר את כל טירחת המכירה ומבטיח לעצמו מחיר הוגן, שאותו סביר שלא היה מקבל בשוק הפרטי.

הקונה יכול לרכוש רכב חדש או לחלופין הוא יכול לרכוש רכב מבעלות קודמת. לצד הרכבים החדשים שאותם מציעה חברת הליסינג למכירה היא מוכרת גם את הרכבים שהיו במסלולי ליסינג אצל לקוחות קודמים, וכך גם רכבים שנרכשו מבעלים קודמים במסגרת שירותי ליסינג.

למה לרכוש רכב מחברת ליסינג?

ראשית, חברת ליסינג מציעה בדרך כלל מחירים אטרקטיביים במיוחד עבור רכביה ולא אחת יוצאת במבצעים והנחות משתלמים במיוחד. ברכישת רכב חדש יכול שעלותו תהיה נמוכה אף מזו שמציג היבואן.

חברות השכרת רכב מטפלות בעצמן ברכבים שלהן, מה שאומר שיש להן את היכולת להבטיח תקינות ובטיחות של הרכב. במקרים רבים הלקוח אף נהנה מאחריות על הרכב שאותו רכש מהחברה, גם אם לא מדובר על רכב חדש.

במיוחד אם מדובר על טרייד אין, תהליך ההחלפה הוא מהיר, יעיל וכלכלי במיוחד. מחיר המכירה של רכבים בשוק הפרטי עומד בממוצע על עשרים עד שלושים אחוזים פחות מהמחיר הנקוב במחירון. בעת מכירה של הרכב במסגרת עסקת טרייד אין, בעל הרכב יכול להבטיח לעצמו מחיר הוגן ובהנתן רכב במצב תקין, אף מחיר שווה ערך לזה שנקוב במחירון. בעת עסקת טרייד אין, אין צורך לחפש קונים, לפרסם מודעות ולבזבז זמן על פגישות ובדיקות בטלות. חברת הליסינג רוכשת את הרכב במקום ואין צורך לחפש אף אחד. אנשים רבים מוצאים עצמם ממתינים שבועות ואפילו חודשים למכירת הרכב הישן שלהם בעוד שבמצאות חברת ליסינג ניתן לבצע את המכירה והרכישה החדשה עוד באותו היום, בלי שום כאבי ראש ועם מקסימום יעילות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה