4.3.2014

השיקולים בבחירת ביטוח רכב


כל נהג בישראל מחויב לרכוש ביטוח חובה לרכב. אלא שהתמונה ממש לא מסתכמת בכך, שעה שאחוז ניכר מנהגי ישראל רוכש גם את הביטוחים המשלימים המוצעים, הלא הם ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כיאה לחשיבות הביטוחים, ולעובדה שסכומי הביטוחים השונים אינם בטלים בשישים, ברור שצריך להשקיע בבחירתם לא מעט מחשבה. הנה מספר נקודות מרכזיות שחייבות להיכנס לתוך משוואת הבחירה.

השלב הראשון: הגדרת הצרכים

ביטוח רכב, חשוב להדגיש כבר בנקודה הזו, הוא חוזה אישי הנחתם בין שני צדדים. בכל אחד מהמקרים, קיימים הבדלים מהותיים ביחס לפוליסה, בין השאר בכל הנוגע להיקף הכיסוי, לתנאים למימושו, לגובה ההשתתפות העצמית, וכמובן – למחיר (כפי שנראה בהמשך). על מנת לבצע את הבחירה המושכלת, בהמשך לכך, יש להגדיר קודם כל אילו סוגים של ביטוחים רוכשים, ומהם הדרישות מכל אחת מהפוליסות. 

במידה ולא מרבים בנסיעות ברכב, למשל, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח מקיף מצומצמת באופן יחסי. אנשים שלהם רכב מיושן, או כאלה שלא מרבים בנסיעות בו, מצד שני, יכולים בהחלט לרכוש ביטוח המעניק שירותים משלימים, דוגמת שירותי דרך או גרירה, הנפקת רכב חלופי במידת הצורך וכן הלאה.

הגורם שמאחורי הביטוח

בישראל, פועלים גורמים רבים בתחום הביטוח: חברות בינלאומיות גדולות לצד מקומיות הפועלות בהיקף קטן יותר, או לחילופין חברות ביטוח ישיר מול סוכני ביטוח. לכל בחירה שכזו, מטבע הדברים, יתרונות וחסרונות משלה, שחייבים להיכנס אליהם. סוכן ביטוח, למשל, יעניק יחס אישי, אך המחיר שהוא גובה נוטה להיות גבוה, וזאת מכיוון שהוא מוסיף לסכום פרמיית הביטוח עמלה עבור שירותיו.

חשוב לא פחות הוא לבדוק את הניסיון או המוניטין של החברה האמורה. רבים ימליצו, ובצדק גמור, לרכוש ביטוח אך ורק מגופים גדולים הפועלים בתחום, וזאת מכיוון שיש להם בסיס כלכלי רחב הרבה יותר. אפשר, בהמשך לכך, לשאול מכרים על התרשמותם מהגורם שמעניק להם את השירות החשוב הזה, או אפילו להפנות שאלות בפורומים שונים המוקדשים לתחום, הפזורים ברשת האינטרנט.

על החשיבות של השוואת מחירים

תחום הביטוח בישראל נחשב לאחד התחרותיים ביותר, כשגם ביטוח הרכב אינו יוצא מכלל זה. המשמעות של כך עבור נהגי ישראל היא אחת: ייתכנו פערי מחירים משמעותיים בין הצעה להצעה. לכן, רבים ימליצו, ובצדק גמור, שלא לבצע את הרכישה החשובה הזו ללא ביצוע מושכל של השוואת מחירים.

בין אם המדובר הוא בביטוח חובה, מקיף או צד ג', בדיקות אלה עשויות לחסוך כספים רבים. לא רק מכיווון שלכל חברת ביטוח מדיניות שונה ביחס למחיר שלה, אלא גם מכיוון שכל חברה מחשבת את סכום הפרמיה החודשית שיש לשלם באופן שונה. מומלץ לסקור את פרטי המסלול המוצע על ידי הגורם המבטח לא רק בנקודת הזמן הנוכחית, אלא גם שנים קדימה, ולחשוב האם יהיה אפשר לעמוד בסכומים הנדרשים גם מספר שנים קדימה.
למידע נוסף בנושא ביטוח רכב אתם מוזמנים להיכנס לקישור http://www.aig.co.il/ביטוח-רכב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה