17.12.2012

מאזדה 2 ורכבים אחרים לפירוק

במידה ואתם קוראים את המילים האלו עכשיו, ככל הנראה הגעתם לסוף מערכת היחסים שלכם עם הרכב שהיה בבעלותכם. לעתים סיום היחסים הגיע בעקבות תאונה שהחריבה את הרכב ולעתים הרכב פשוט התיישן וכתוצאה מכך עלות התיקונים כבר גבוהה מאוד, התקלות תכופות בצורה בלתי נסבלת וחווית הנהיגה לא נעימה עוד. כמו כן לעתים פשוט החלטתם לרכוש רכב חדש ולהיפטר מהישן. בכל מקרה, בטקסט הקצר שלפניכם ניגע בנושא של רכבים לפירוק.



מאזדה 2 או כל רכב אחר


במידה והרכב שלכם חונה זמן ארוך מבלי לזוז כיוון שהחלטתם להשבית אותו, הוא הופך תוך זמן מסוים ללא פחות מאשר מפגע סביבתי. מלבד העבודה שהוא תופס מקום חנייה, מדובר על גוש ברזל מתפורר שעלול לפזר לכלוך וחלודה ויכול לשמש כבית לבעלי חיים שונים או לחסרי בית שיחריבו אותו. כמו כן הוא יכול להוות סכנה אמתית עבור ילדים שיתפתו לשחק בו. פקחים שייתקלו ברכב שהאוויר כבר מזמן לא נמצא בגלגלים שלו או כזה שנמצא במצב מאובק מאוד, שהשמשה שלו מנופצת וכיו"ב, יכולים להוביל לכך שתקבלו קנס כבד עבור המפגע. לצורך העניין לא משנה אם מדובר על מאזדה 2, 3 או מכונית שרד מפוארת. מכונית שאינה בשימוש צריכה להיות מסולקת.

רכבים לפירוק


במידה והרכב שלכם מושבת בעקבות תאונה, אתם יכולים למכור אותו לפירוק. חשוב לציין שניתן למכור כל רכב לפירוק, גם במידה ולא עבר תאונה, אבל במידה והוא כשיר לנסיעה, רוב הסיכויים שתעדיפו למכור אותו לנהג אחר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלרוב המחיר שתקבלו על רכב שמיועד לפירוק יהיה נמוך מאוד. ניתן למכור מכוניות כמו מאזדה 2 למשל למגרש גרוטאות אך ניתן גם לפרסם בלוחות הרכבים השונים שאתם מוכרים רכב לפירוק. אספני רכב או כאלו שמעוניינים להשיג חלקי חילוף ישמחו לרכוש מכם את הגרוטאה שלכם, אבל שוב – במחיר נמוך מאוד. קחו זאת לתשומת לבכם.

פירוק או גריטה?


המשרד להגנת הסביבה יזם תכנית לגריטת כלי רכב ישנים. מטרת התכנית לה שותפים כמובן גם משרד האוצר ומשרד התחבורה היא להוריד מהכביש רכבים ישנים כיוון שהם לא רק מזהמים בצורה יוצאת דופן אלא גם משום שהם מסוכנים. המטרה היא להפוך את כלי הרכב שנוסעים בכבישים לצעירים ולחדשים יותר. הצרה היא שלא כל רכב זכאי לבור גריטה וכן סכום הכסף שמשולם עבור כל רכב שעובר גריטה הוא יחסית מגוחך ועומד נכון לכתיבת שורות אלו על 3000 ₪ בלבד. כל מכונית שגילה מעל עשרים שנים ושהטסט שלה בתוקף רשאית להיגרט כל עוד אינה מעוקלת או משועבדת. בכל מקרה, ישנם סוגים שונים של רכבים שנחשבים פופולאריים יותר בעולם של פירוק המכוניות. מאזדה 2 היא דוגמא מצוינת לרכב פופולארי שכזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה