12.11.2012

חלקי חילוף לרכב – כל הפרטים


חלקי חילוף לרכב
אם אתם בעלי רכב המתהדר בכמות נאה של קילומטראז', הינכם מודעים בוודאי אל הצורך שברכישת חלקי חילוף מעת לעת. בתוך כך נשאלת השאלה, האם כדאי לרכוש חלקי חילוף חדשים או משומשים, היכן בדיוק לרכשם, והאם מגרש חלקי חילוף עדיף על המוסך הקרוב לבית? בתור התחלה, מכיוון שקיים מגוון כה רחב של חלפים באיכויות משתנות ומסוגים שונים, חשוב להיוועץ עם בעלי מקצוע אמינים המבינים בתחום, וזאת על מנת לרכוש את חלק החילוף הנכון ובמחיר המשתלם ביותר. להלן מובאת סקירה קצרה של סוגי חלפים והמלצות לרכישתם הנבונה.

סוגים  של חלקי חילוף – עלויות ומקומות לרכישה 

  סוגי חלקי החילוף מתחלקים לארבע קטגוריות עיקריות:



  • חלקי חילוף מקוריים וחדשים – מדובר בחלפים יקרים ואמינים הנרכשים אצל היצרן או היבואן הרשמי והמורשה של הרכב.
  • חדשים ולא מקוריים - אלו רכיבים זולים יותר מחלקי חילוף מקוריים, המסופקים על ידי יבואני רכב שונים ולעיתים גם על ידי היבואן הרשמי.
  • מחודשים ומשופצים -  כאן מדובר בחלפים שפורקו מרכבים ועברו שיפוץ יסודי, כדוגמת מנועים, אלטרנאטורים, תיבות הילוכים ופנסים. חלקים אלו שהינם במרבית המקרים איכותיים יותר מחלפים משומשים, ניתנים לרכישה במגרשי פירוק רכבים, במוסכים ואצל חברות המתמחות במכירת חלקי חילוף לרכב.
  • משומשים ומתוחזקים - בדרך כלל מדובר בחלקים מקוריים, המסופקים על ידי יבואני חלפים ממגרשי פירוק רכבים בישראל או בעולם. את חלקי החילוף הללו ניתן לרכוש במוסכים, מחברות המוכרות חלפים או ישירות ממגרשי הפירוק המוכרים אותם במחיר הזול והמשתלם ביותר.

חלקי חילוף מרכב לאחר תאונה

איך לבחור חלקי חילוף לרכב 


רכישת חלקי חילוף לרכב תלויה במספר רב של פרמטרים, המשתנים בהתאם לסוג הרכב, החלק הנדרש להחלפה וסוג הבעיה של הרכב. כמובן שהכי טוב לרכוש חלקים מקוריים וחדשים, בעיקר כשמדובר ברכב חדש שעליו ישנה עדיין אחריות מלאה. ואולם חלפים חדשים ומקוריים גם מאוד יקרים, ובמקרים רבים אינם משתלמים כלכלית לרכישה. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בהחלפת גיר או מנוע שהינם חלקים יקרים מאוד. בדיוק לשם כך קיים שוק חלקי החילוף המשומשים, אך כאשר פונים לרכוש חלפים משומשים חשוב לעשות זאת אצל בעלי עסק שאתם סומכים עליהם, ואשר יספקו רכיב איכותי במצב טוב, המתאים לסוג רכבכם. במקרים של חלקים יקרים מומלץ להשוות מחירים בין מספר בתי עסק, לקבל חוות דעת מקצועית נוספת, ולבדוק בעלוני המידע של יצרני חלקי חילוף מוכרים איזהו חלק החילוף המתאים עבור רכבכם.


רכישת חלקי חילוף ממגרש פירוק רכבים


מכיוון שמגרש פירוק רכבים הינו התחנה הראשונה אליה מגיעים רכבים שירדו מהכביש, חברות אלו מספקות חלקי חילוף במחירים זולים ומשתלמים ביותר. חלפים אלו נמכרים הן לאנשים פרטיים והן לבעלי עסק שונים, וחשוב לציין שישנם חלקים שהינם זולים ומשתלמים בהרבה לרכישה ישירות ממגרשי הפירוק, כמו מכסה מנוע או פנסים. על מנת לאתר חלקי חילוף משומשים במגרשי פירוק רכבים, כדאי להתקשר אל מספר חברות, להשוות מחירים, ולבדוק האם אכן קיים ברשותם החלק הדרוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה