20.12.2012

פינוי מקלטים – לא לחכות למלחמה


מבצע עמוד ענן הסתיים רק לאחרונה. כמו במקרים קודמים של מתיחות ביטחונית, היינו עדים לתמונות קשות, וחלקנו עבר חוויות לא נעימות שנקווה שלא יחזרו. כחלק  משגרת חירום בלתי הכרחית, נתקלו רבים מאיתנו באנשים שלא דאגו מראש להשמיש את המקלט. הם פעלו מאוחר מידי, ומיהרו לפנות את המקלט בחיפזון, לעיתים לאחר ששילמו כסף לאנשים שעוסקים בפינוי מקלטים למחייתם.



מלבד העובדה שפינוי מקלטים בעיתות חירום, תוך לחץ של זמן, עשוי להתבצע ביעילות פחותה, ושעומס העבודה על בעלי המקצוע העוסקים בפינוי מקצועי גבוה מאוד, היא מוסיפה לחץ מיותר על כל הדיירים המתגוררים בבניין. אלו הסיבות שבגינן כדאי להתארגן ולהכין את המקלט לעת הצורך דווקא עכשיו, ולא לדחות את הטיפול למחר.

פינוי וסידור המקלט

את פינוי וסידור המקלט יכולים לבצע דיירי הבניין בעצמם. פיתרון פשוט זה נתקל בבעיה, כאשר אין הירתמות משותפת, או כאשר המקלט עמוס לעייפה בציוד שהתאסף עם השנים. יש לשים לב שחפצים שבורים, חומרי בניין, צבע וסיד, שיכולים להיות נדיפים ומסוכנים, ופריטי מתכת ישנים, ובעלי קצוות משוננים עשויים להוות סכנה לאדם בלתי מקצועי שינסה לפנותם.

חברות פינוי מקלטים מקצועיות, יבצעו את הפינוי תוך נקיטת אמצעי הבטיחות הנדרשים ויותירו אחריהם מקלט נקי ומסודר, שאפשר לשהות בו בבטחה בשעת הצורך, מבלי להסתכן בפציעה, בלי להידחק בין חפצים שונים ומשונים, ובלי לנשום אדי צבע רעילים. קיים סיכוי גבוה מאוד שתופתעו מהמראה החדש של המקלט, כשהוא נקי ומסודר. לאחר שהמקלט פנוי מכל חפץ מיותר, אפשר להתחיל לסדר ולהכשיר אותו. רכישת שולחן, כיסאות, אפילו כמה פוסטרים צבעוניים שנתלים על הקירות, לא רק שנותנים הרגשה ביתית יותר, אלא גם מאפשרים להפוך את השהייה בו לנעימה ונסבלת יותר.

נוחות ובטיחות

לאחר שהמקלט נקי ומסודר, קל יותר להבחין בליקויים ולתקנם. כעת גם אפשר לדעת בביטחון שלא מסתתרים בתוך הערבוביה חרקים ומזיקים שונים, ובמידת הצורך ניתן גם לבצע הדברה מקצועית. במקלט נקי, לא רק שאנו בטוחים שדרכי הכניסה והיציאה נוחות ובטוחות לשימוש בעת הצורך, אלא גם אפשר להוסיף אמצעים החשובים לבטיחות השוהים בו. מטפי כיבוי אש, ערכת עזרה ראשונה, מקלט רדיו, ואפילו ספרים או מגזינים יועילו מאוד. ניתן גם להקים במקלט שירותים כימיים, שבעת חירום הם הרבה יותר מאשר מותרות. במידה וישנה האפשרות להשקעה כספית נוספת, אפשר אפילו להתקין מערכת סינון אוויר שהופכת את השהייה במקלט למתאימה גם במקרה שנאלץ לשהות בו בעת מלחמה לא קונבנציונלית.

כפי שראינו, אפשר בקלות רבה להפוך את המקלט הביתי למקום מסודר וראוי לשהייה. איש איננו יודע מתי ניקלע למצב חירום ולכן מומלץ להתחיל להתכונן בהקדם. ראינו מהן הדרכים לשדרג את המקלט וכן שלא מומלץ לדחות את הטיפול לרגע האחרון. חשוב לקחת יוזמה ולהתחיל בצעד הראשון, שהוא פינוי וסידור המקלט. פינוי מקלטים יכול להתקדם מהר יותר, גם במקרים של מקלט מבולגן והפוך במיוחד, באמצעות אנשי המקצוע המתאימים שיבצעו מלאכתם נאמנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה