23.10.2012

יתרונות של פירוק מכוניות ומשאיות


בעלי רכבים ומשאיות ישנים נדרשים לא פעם להתמודד עם בעיות מכאניות סבוכות העולות כסף רב, ושעם השנים רק הולכות ומתרבות. אין פלא איפה, שלשוטרי התנועה יש נטייה ברורה לעצור רכבים ישנים לביקורת בהיותם בעלי פוטנציאל גבוה למציאת תקלות, ובנוסף לכך מכוניות אלו אכן מסוכנות יותר ואינן מספקות מיגון הולם בעת תאונה. מאידך, מציאת קונים לרכבים אלו הינה לרוב משימה קשה הכרוכה בהתרוצצות ובמיקוח, לכן הפתרון המומלץ ביותר עבור הבעלים הוא שליחת רכבם לפירוק.



היתרון בפירוק משאיות 

אנשים רבים מחזיקים ברשותם משאית ישנה שאינה בשימוש, אם עקב תאונה או בשל תחזוקתה היקרה של משאית ישנה. ועדיין עולה הכלי לבעליו כסף רב מאחר ויש צורך לחדש רישיונות ולשלם אגרות והיטלים, אשר ההימנעות מהם גוררת קנסות ודוחות. גם אם המשאית הישנה עודנה בשימוש, היא עולה לבעליה בהוצאות בלתי מבוטלות עקב הצורך בתיקונים נשנים ודחופים, ובהיותה נדרשת לטסט פעמיים בשנה. מכיוון שמציאת קונה במחיר ריאלי למשאיות אלו הינה משימה כמעט בלתי אפשרית, הפתרון האידיאלי הינו הפניית המשאית לידי חברות פירוק שמעבירות אותה כחלקי חילוף לבעלי מפעל מרכבים או למוסכים, וכמתכות למחזור.

פירוק רכבים, מכוניות ומשאיות למען איכות הסביבה 

במידה ואין אפשרות לתקן ולהשתמש באלמנטים המפורקים מהרכב כחלקי חילוף, הם נשלחים למחזור בתעשיות הברזל והמתכת. מדובר בחומרי גלם יקרי ערך שקשה למצאם. השימוש החוזר בהם מהווה תרומה חשובה לאיכות הסביבה, מכיוון שהפקתם כרוכה בעבודות כרייה המבוססות על אנרגיות מזהמות. מאידך, זהו חומר גלם שנחשב קל למחזור בתהליך פחות מזיק לסביבה, ומיועד לשימוש בתעשיות רבות ושונות כגון בתעשיית הרכב. בנוסף לכך, רכבים ישנים הנוסעים על הכביש מזהמים הרבה יותר ממכוניות חדשות, ולכן הורדתם מהכביש תורמת אף היא לאיכות הסביבה

פתרון חוקי במחיר משתלם

פירוק רכבים הינו הליך המעוגן בחוק, וזאת עקב סיבות אקולוגיות וכלכליות שמטרתן להקטין את פסולת המתכת ולספק עוד מקורות פרנסה בישראל. לשם ביצוע הליך הפירוק, יש לפנות ראשית אל משרד התחבורה על מנת למחוק את מספר הרישוי של הרכב מהרשומות, וכן כדי לרשום את הבעלים כזכאים לקבל את מענק הגריטה. לאחר מכן יש לפנות אל חברות מוסמכות ומורשות מטעם משרד התחבורה לפירוק רכבים. חברות אלו קונות את הרכב מבעליו, המציג תעודת בעלות וטסט אחרון, ומשלמות לו את הסכום הקבוע בחוק במזומן. ניתן לברר באינטרנט לגבי רכבים המורשים בחוק לפירוק, ואודות עסקים הקיימים באזור מגוריכם ומורשים לבצע מלאכה זו.

לחסוך את כאבי ראש

מציאת קונה לרכב ישן או לרכב שעבר תאונת דרכים קשה, הינה פרויקט מעיק שגוזל הרבה זמן וכסף. יש צורך לפרסם מודעות, להיפגש עם קונים פוטנציאליים, לשלוח את הרכב למכוני בדיקה וטסטים, וגם לנהל משא ומתן על מחיר המכונית. מאידך, שליחת הרכב לפירוק תביא לסיום הסאגה במהירות ובפרוצדורה קלה ופשוטה, שבסופה תקבלו את הכסף עבור רכבכם ביד ובמזומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה