16.7.2019

מה כדאי לדעת על שיפורי מנוע לרכב?

שיפורי מנוע לרכב במוסך
על מנת לשפר את הנסיעה ברכב, ניתן להנהיג כל מיני שיפורים ברכב. וכשאנו מדברים על שיפורים, אנו לא מדברים על כיסויי מושבים חדשים או, עם כל הכבוד, החלפה של מראה אחורית או ציפוי ננו עמיד לשריטות. השיפור המשמעותי הרבה יותר הינו שיפור של מנוע לרכב. על מה שכדאי לכם לדעת בנושא זה, קראו בשורות הבאות.

מדוע בעצם לשפר

יצרני הרכב, ממש כמו קבלני הבניין הגדולים, מסוגלים להוציא מתחת לידיים איכות ואופי הרבה יותר גבוהים ממה שאנו פוגשים יום יום. אך לקהל הרחב לא תמיד יש מודעות או אפילו צורך או מוכנות לממן רכב שמגיע כשהוא מצויד במנוע לתלפיות. עוצמת המנוע מוגבלת ותקנות שונות כמו גם העלות מביאים להתכנסות אל הממוצע. לכן, כל מי שבעצם רוצה להשיג מהרכב יותר, ולמען האמת, לקבל יותר מהמנוע, יוכל לשפר זאת באופן עצמאי. על בסיס מנוע רכב קיים, אפשר להשיג יותר איכות, יותר כוח, יותר עוצמה ויותר הנאה בנהיגה.

מה ניתן לשפר

שיפורי מנוע לרכב יכולים ללבוש צורות שונות. למשל:

  • החלפת הפילטר – אוויר עשיר בחמצן מגיע אל המנוע דרך הפילטר. הבעיה, פילטרים מקובלים, בגלל המבנה שלהם, מורידים את ביצועי המנוע. יש פילטרים ייעודיים שמצליחים לשפר את מעבר האוויר ובכך אפשר לשפר את ביצועי המנוע.
  • מגדש טורבו – תוספת כוח לרכב יכולה להתקבל גם כאשר מוסיפם מגדש טורבו. מרכיב זה מיוצר על מנת לאפשר למנוע לעבוד בהספקים משופרים. מגדש זה הינו מרכיב אשר דוחס את האוויר לפני שהוא מגיע אל הצילינדר. לאחר הדחיסה, ניתן לראות כי המנוע יכול לפעול יותר חזק ולשפר את ביצועי השריפה הפנימית. כדאי להעיר שיש מקרים שבהם מרכיבים כמה מגדשים במקביל.
  • השבב שמשפר את המנוע – שיפור למנוע מסוג אחר ניתן לקבל באמצעות הכנסת שבב המייעל את ניהול המנוע. השבב, צ’יפ, מסייע גם הוא לשפר את תהליך הבעירה והתערובת דלק אוויר. זה נעשה באופן שמכניס לפעילות בקרה ושליטה אלקטרוניים, פעילות השסתומים טובה יותר, מגדש הטורבו פועל טוב יותר והנהיגה הופכת למרגשת הרבה יותר.
  • עוד שיפור של המנוע ניתן להשיג למשל על ידי שליטה בהזרמת הדלק בלחץ. על ידי החלפת דיזה ניתן להשפיע על העברת הדלק לפי הרצוי. כמות יותר גדולה של דלק ביחד עם שליטה על כמות האוויר מעניקים למנוע יותר כוח והתנהגות כביש הרבה יותר עוצמתית.
  • צינור פליטה יעיל יותר – הרבה מאוד פעמים, משפרים את המנוע גם על ידי הכנסת שיפורים בצינור הפליטה. בצורה כזאת, ניתן לאפשר זרימת גזים החוצה, בצורה יותר טובה.התקנת מרכיבים מחוזקים יותר – יש עוד כל מיני שיפורים שניתן להכניס למנוע, למשל על ידי החלפת חלקים רגילים בחלקים מחוזקים. לדוגמא, ניתן להסיר את השסתומים הרגילים ולהכניס כאלה שפועלים בצורה טובה יותר ואשר עמידים בפני לחצים גבוהים יותר. גם את הבוכנות אפשר להחליף, לכדי בוכנות חזקות יותר שראויות למנוע טוב, חזק ומשופר.

לפני שמבצעים שיפורים ברכב, מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע מומחים. התקנת שיפורים בצורה שגויה או שיפורים לא מתאימים עלולה לפגוע בביצועי הרכב במקום להביא לשיפור. נסיעה טובה!

מספר דגמים:

מנוע מרצדס ספרינטר
מנוע למיצובישי
מנוע לג’יפ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה