5.6.2019

קונה רכבים לפירוק ונסיעה

כולנו יודעים ומכירים את הקושי כיום בעת מכירת רכב.   בשוק בו ישנו היצע גדול של רכבים משוק פרטי ו/או מליסינג, נוצר לרוב מצב שזמן המכירה ארוך ומקשה עלינו במעבר לרכב הבא שלנו.  כאן נכנס מקצוע אטרקטיבי, שרבים מאיתנו עוד לא התנסו בו - קונה רכבים לפירוק ונסיעה הוא הבשורה החיובית בנוף התעבורה הישראלי. מדובר באדם או עסק שהתמחותו העיקרית כוללת קניית רכבים ומכירתם לצרכי פירוק או נסיעה. באמצעות שירות זה מפונים מדי יום מאות רכבים ישנים ו/או בעלי תפקוד לקוי היוצרים עומס, זיהום ואף מסכנים את הנהג ואת עוברי הדרך. בין אם מדובר ברכב מחליד שכבר לא  "סוחב בעליות" או רכב תקין אך ישן ונטול קונים, חשוב להבין שגם לסחורה זו יש ביקוש. ביקוש בשוק הדואג לגרירת הרכב, אחסנתו, הכשרתו לנסיעה או פירוקו בפועל ומכירת חלקיו לעסקים וסוכנויות המתמחות במכירת חלקי חילוף. מלבד פינוי הרכב המוכר מקבל תשלום כספי הוגן במיוחד.

איזה רכבים נרכשים?

קונה רכבים לפירוק ונסיעה אינו רק מסייע בפינוי רכבים המעלים חלודה, אלא גם נותן תמורה הוגנת בעבור כל רכישה אופציונלית. בין הרכבים הנקנים מצויים רכבים ש-


  • תיקונם או חלפיהם עולה על שווים המקורי.
  • הוכרזו ע"י חברות הביטוח כ-"טוטאל לוס" למרות שהינם ברי- שיקום.
  • בעלי פגיעות שילדה (שאסי) המקטינות באופן ניכר את סיכויי מכירתם.
  • שתחזוקתם מרובת השנים רוקנה את השווקים מחלקים מקוריים ואת כיסו של בעליהם. אם לאחר ההוצאות ומכלול החלפים המשומשים הרכב שבק חיים, זה הזמן לפנות לאלטרנטיבה המשתלמת.
  • מצבם תקין אך גילם מקשה את מכירתם נוכח שוק הרכבים עם ההיצע הנרחב, המחירים האטרקטיביים והאופנות המתחלפות. אם מוסיפים לגורמים אלו גם את העובדה שבמרבית המכירות ידו של הלקוח על העליונה, הרי שיתכן והרכב יישאר ללא קונים.
  • חלקיהם אינם מתפקדים ומונעים את מעבר הטסט. המנוע "מעשן" בעליות, הגיר הלך ומערכת החשמל מראה סימני עייפות.
רכבים לפירוק על משאית גרר

כורח המציאות

בעבר המדינה לקחה חלק פעיל בקניית הרכבים המשומשים, אך היות וזכאות זו ירדה מהפרק, בעלי הרכבים נותרו עם כאב ראש בדמות כלי רכב שהוסר מהכביש. לכן, האופציות החלופיות המוצעות כיום הן:
- מכירת רכב ישן לשם פירוק עד לרמת חלקי החילוף, מכירתם ושאר גוף הרכב עובר למחזור ברזל.
- מכירת רכב ברמת הטוטאל לוס לשם מעיכתו ע"י מנוף+ אבן מאסיבית, ומחזורו לברזל.
- מכירת רכב ישן, אך בעל טסט, לגריטה. התהליך כולל פירוק הרכב לחלקים, ריקון ומחזור החומרים הדליקים (שמן, גז, דלק) ושאר המתכת נשלחת למחזור ברזל.

בשורה התחתונה

כל גוף מקצועי הקונה רכבים לפירוק ונסיעה מהווה מענה פופולארי והמטיב ביותר עם מוכר הרכב. הסיבה לכך היא איטיות הטיפול והעדר התקצוב המאפיין את תכנית הגריטה הממשלתית. למרות שקיימים גופים רבים ברחבי הארץ המוסמכים בביצועה, ההמתנה לקבלת השירות עלולה להתגלות כארוכה ומייגעת, דבר שאינו בא בחשבון נוכח ריבוי קנייני הרכבים לפירוק. מדוע? כי מי היה פוסח על תשלום הוגן ומידי, חסכון בהוצאות הגרירה והתיקונים הכרוכים במעבר הטסט וכל זאת עבור רכב שהוסר מהכביש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה