27.11.2013

כיצד בוחרים רכב מתאים

בשעה טובה, החלטתם לרכוש מכונית: ברור שזוהי אחת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר שלקחתם. עם זאת, עקב סכומי הכסף העצומים שנכנסים לתוך המשוואה, אין ספק שעליכם להשקיע את מירב המאמצים בבחירת העסקה הטובה ביותר עבורכם. מכאן, עולה שאלה מהותית אחת, והיא כיצד ניתן לבחור את הרכב האידיאלי לצרכים שלכם?

הצעד הראשון: הגדרת הצרכים 

כיום, יש בנמצא אינספור מכוניות למכירה בישראל, כך שמגוון האפשרויות העומד בפני המעוניינים להתחדש בכזו הוא כמעט אינסופי. עוד לפני שנכנסים לעובי הקורה ומחליטים לברר על דגש מסוים, חשוב מאד להגדיר למה בדיוק מצפים מאותו רכב: זה מתחיל בגודל הרכב, נמשך במאפיינים כמו נפח המנוע או סוג ידית ההילוכים ומסתיים בצריכת הדלק הממוצעת שלו. ה"מסע" הזה שבין כל אותם משתנים הוא אחד החשובים שנדרש לעבור בעת רכישת רכב.

לא ניתן להתעלם מהיבט אחר, והוא לא נוגע דווקא לרכב עצמו – כי אם למאפיינים של אלה שנוהגים בו, ולדרישות שלהם מהמכונית שלהם. ברור שרכב לזוג צריך להיות שונה במאפייניו מרכב המיועד למשפחה שלמה, או שנסיעות בין עירוניות רבות יצריכו דגם שונה מאשר במקרים בהם נדרשות רק נסיעות קצרות, מפעם לפעם. ישנה הלימה בין המפרט הטכני של הרכב למתן המענה לסוגיות אלה, וחשוב לתת על כך את הדעת.

רכישת רכב היא גם אמוציונלית

על טעם ועל ריח, זה ידוע, אין מה להתווכח. במקרה של רכישת רכב, אותו "טעם" מתורגם להיות המראה שלו, או אפילו התחושות שהוא משדר כאשר יושבים בתוכו. המשוואה כאן פשוטה: כלי רכב שמושך אדם אחר לא בהכרח ייתפס כחיובי עבור חברו. היות ולכל אדם גם דרישות שונות לרכב שלו, המצב הופך למעניין עוד יותר. וזה לא רק בתחום הזה, כמובן. כל מומחה פרסום יעיד על כך שכל רכישה או החלטה שאנו מבצעים, החל מהתחום הצרכני ועד לפוליטי, נובעים מתחושות בטן.

מעבר למאפיינים הטכניים של הרכב, חייבים להעניק משקל גם לתחושות הבטן שלכם, רוכשי הרכב, ביחס לכל אחד מהדגמים אשר אתם שוקלים. לא מעט נהגים יכולים לדווח כי החליטו על הרכב החדש שלהם כבר מסקירה ראשונית שלו, מבלי אפילו שהתבוננו על מאפייניו הטכניים.

סוגיית התקציב

עבור רבים, הצעד המרכזי ביותר במהלך רכישת רכב הוא ההחלטה על התקציב שמעוניינים, או שבכלל אפשר, להקדיש למשימה. בכוחה של החלטה זו להשפיע לא רק על דגם הרכב או שנת הייצור שלו, אלא גם על מספר ה"ידיים" שהוא עבר: רכישת רכב חדיש ב-30,000 ש''ח, למשל, היא משימה בלתי אפשרית. אלה שמקדישים סכום זה לרכישה, ייאלצו להסתפק, כמעט תמיד, ברכבי יד שניה.

יחד עם זאת, אין זה אומר שאנשים שאין באמתחתם, בעת הרכישה, את סכומי הכסף הנדרשים להשלמת המשימה, צריכים לוותר על החלום שלהם. כיום, ניתן למצוא לא מעט עסקאות מימון נוחות, שהופכות לממשי את חלום רכישת הרכב: די אם נזכיר עסקאות טרייד אין או ליסינג, למשל. אפשרות אחרת היא לחפש אחר הנחות מסוימות במחיר כלי רכב, אפילו חדשים, דרך היצרנית, חברות לממכר כלי רכב, מועדוני צרכנות וכן הלאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה