22.7.2013

עלות הוצאות רכב וביטוח - מה לבדוק לפני קנייה

לפני רכישה של רכב חדש או רכב מבעלות קודמת תמיד מומלץ לבצע השוואת רכבים. בכל תחום שבו יש בחירה של כמה חלופות, השוואה היא הדרך הטובה ביותר לקבל אמות מידה, טווח ואת המיקום היחסי של האפשרות המועדפת בתוך הטווח הזה. השוואת רכבים היא הדרך הטובה ביותר להעריך את החלופות השונות והיא מסייעת מאד בקבלת ההחלטה טובה יותר.


בכל הנוגע לעולם הרכב המשמעות של השוואת רכבים מסייעת לבחור רכב אמין, עמיד וחסכוני יותר מה שבא לידי ביטוי לא רק באיכות הנסיעה בדרך כלל, אלא בעיקר בחסכון של כסף. סעיף הוצאות רכב מהווה חלק מהותי ממחזור ההוצאות החודשי של כל משק בית במדינת ישראל וככזה, כל חסכון בו יהיה משמעותי וישפיע על המחזור כולו.

בתהליך השוואות רכבים יש מקום להתייחס לפרמטרים שונים כמו ביצועי הרכב, נוחות הנהיגה, עלות הרכישה וכמובן עלות הוצאות הרכב. אנשים רבים מדלגים על השלב האחרון בעודם מעניקים למחיר הרכישה של הרכב את מלוא המשקל בהתייחסם להוצאות, אלא שההוצאות על הרכב רחוקות מלהסתיים עם תשלום הרכישה שלו. עלות אחזקת רכב בממוצע עומדת על סכום של כ 3000 אלפי שקלים מדי חודש, כשסכום זה כולל את אחוז ירידת הערך של האוטו.

מה לבדוק לפני קניית רכב

בכדי להבין כמה באמת האוטו הזה עומד לעלות לכם כדאי לבדוק כמה פרמטרים מרכזיים:

  • צריכת דלק. במיוחד אם התכנון הוא לעשות שימוש נרחב ברכב, הוצאות דלק יהוו חלק ארי בהוצאה כולה. חשוב מאד לבחון כמה קילומטרים נוסע הרכב לכל ליטר, בעיר ומחוץ לעיר. הרכבים החדשים מיוצרים ביעילות רבה והם אכן עושים ביצועים נהדרים עם צריכה ממוצעת של ליטר על כל 12-15 ליטרים בממוצע וישנם רכבים קטנים שהצריכה אף יעילה יותר מזה.

  • עלות חלקי החילוף- חלק חשוב בתוך השוואת רכבים שפעמים רבות פשוט לא חושבים על בדיקת הנושא הוא עלות וזמינות חלקי החילוף של הרכב. ישנם יצרני רכבים שונים שמתמחרים את עלות חלקי החילוף שלהם במחירים גבוהים הרבה מהממוצע, כאשר אל בעיה זו מצטרפת בעיה נוספת אשר קיימת ברכבים רבים והיא זמינות חלקי החילוף הללו. ישנם יצרני רכבים רבים שבהם בכדי לקבל את חלק החילוף יש צורך להזמין אותו במיוחד מחו"ל מה שלוקח כמה ימים לכל הפחות ועד אז הרכב מושבת ולא ניתן לעשות בו שימוש. אם אתם רוכשים רכב מסוג כזה כדאי להתכונן לנסיבות הללו מראש.

  • עלויות ביטוח ורישוי- כמובן שעלויות הביטוח והרישוי עבור הרכב משתנות בהתאם לסוג ודגם הרכב. עלויות אלה מגיעות לכמה אלפי שקלים מכובדים מדי שנה, מה שתופס נתח מכובד בהתאם גם בתזרים ההוצאות החודשי. השוואת רכבים טובה תיקח בחשבון גם את ההוצאות הללו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה