21.5.2012

מכוניות למחזור יש כזה דבר?

תפקידן של מכוניות הוא לנייד בני אדם ממקום למקום. אך בשלב מסוים הן מתיישנות ומתקלקלות עד שמקומן איננו על הכביש. נשאלת השאלה, מה ניתן לעשות עם אותן מכוניות ? האם האפשרות היחידה הינה דחיסתן והערמתן למזבלות גדולות ממדים, או שמא ניתן לבצע דבר מה אחר ? ובכן, מסתבר שכמו דברים רבים אחרים- גם מכוניות ניתנות למחזור.

אילו חומרים במכונית מאפשרים את מחזורה ?

החומר העיקרי הניתן למחזור נמצא בשלדת הרכב ובאזור המנוע והוא הפלדה. הפלדה, האלומיניום ושאר המתכות מהן מורכבים השלדה והמנוע ניתנות לדחיסה ומהן ניתן ליצור כל מוצר העשוי מהן. אופן המחזור מתבצע על ידי דחיסת המתכות לריבועי מתכת ומכירתן לחברות הזקוקות למתכות הללו במחירים נמוכים יותר.
מעבר למחזור המתכות ניתן למחזר את החלפים השונים. כך ניתן למכור את הרכב לפירוק והחלפים אשר מצבם טוב יימכרו כחלפים מוזלים יותר מרכישת חלפים חדשים.

מדוע כדאי למחזר רכבים ?

רכב ישן מהווה נזק סביבתי עקב מספר גורמים:
  • ככל שהמנוע ישן יותר, נפלט מהרכב פחמן חד חמצני בכמות גדולה יותר ובריכוז גבוה יותר. גז רעיל זה מהם את האוויר ואף פוגע מאד בשכבת האוזון, אשר חשיבותה ידועה זה לא מכבר.
  • על פי כל הסטטיסטיקות כלי רכב ישנים מעורבים בתאונות דרכים רבות עקב מצבן הלקוי. מחזור כלי רכב ישנים מפחית את כמות תאונות הדרכים.
  • כנאמר, מכוניות הנזרקות בשטחים פתוחים יוצרות נזק סביבתי לנוף. החומרים מהם עשויים כלי הרכב אינם מתכלים ולכן מדובר בנזק סביבתי לעד, אלא אם כן הוא יפונה.

כיצד תוכלו למחזר את כלי הרכב שלכם ?

ניתן למחזר את כלי הרכב שלכם בשני אופנים:
  • מכירת הרכב לחברה הקונה רכבים לפירוק - מגרשים רבים מעוניינים ברכישת רכבים ישנים על מנת שיוכלו לפרקם ולהשתמש בחלפים יד שניה. כך, יוכלו למכור אותם במחיר מוזל ולהגדיל את כמות הלקוחות שלהם.
  • מסירת הרכב למגרש בעל רישיון ממשלתי לתוכנית גריטת מכוניות- לפני כשנתיים הקים משרד התחבורה פרויקט בתחום גריטת מכוניות. כך, כל אדם אשר רכבו הישן עומד בתנאים מסוימים, יכול למכור אותו לאחר מהמגרשים המורשים לכך ולקבל 3,000 ₪ בתמורה. משרד התחבורה ידאג לכך שכל חלקי הרכב יועברו למחזור. התנאים למסירת הרכב לפרויקט גריטת מכוניות הינם: רכב פרטי, אשר שנת ייצורו הינה מתחת ל- 1992, בעל טסט תקף ושאינו משועבד.

בעצם פעולה זו, תהיו בטוחים שגם לכם יש חלק משמעותי בשמירה על איכות הסביבה בארץ ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה